1. Waarom veranderen we van Sociaal Secretariaat?
Wat zijn de voordelen van de overstap naar Acerta?
De keuze voor Acerta biedt verschillende voordelen voor zowel werkgever als
werknemer:
Voor de werkgever: Acerta biedt ons meer gebruiksvriendelijke tools, persoonlijke service en flexibiliteit.
De dienstverlening van SD Worx voldeed niet aan de verwachtingen van ACEG.
Voor de werknemer: Acerta zorgt voor eenvoudige HR tools. Je krijgt meer controle over jouw gegevens en een duidelijk overzicht van jouw verlofkalender, documenten, etc. Alles is te beheren via één centrale applicatie voor zaken zoals onkosten, verlofaanvragen, persoonlijke gegevens en loonbrieven.
2. Heeft de overstap invloed op mijn salaris?
- Wordt mijn salaris nog steeds op dezelfde datum uitbetaald?
→ Jazeker, de uitbetaaldatum van je salaris blijft hetzelfde. - Verandert de opbouw van mijn loonbrief?
→ Er is een kleine aanpassing in de lay-out van de loonbrief. Bepaalde gegevens, zoals het Voordeel Alle Aard van de bedrijfswagen, zullen anders worden weergegeven. Het financiële resultaat blijft echter identiek
3. Hoe krijg ik toegang tot mijn nieuwe loonbrief?
- Hoe kan ik mijn loonbrieven inzien en downloaden?
→ Dit kan via Connect HR Office. Je ontvangt via e-mail een registratielink om je profiel aan te maken. - Blijven de oude loonbrieven van SD Worx beschikbaar?
→ Ja, alle documenten blijven nog 5 jaar beschikbaar in de SD Worx app.
4. Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
- Wordt er rekening gehouden met privacy en gegevensbeveiliging?
→ Ja, we volgen strikt de GDPR-richtlijnen om jouw gegevens te beschermen.
5. Zal de overstap invloed hebben op mijn voordelen en vergoedingen?
- Blijven mijn voordelen (zoals maaltijdcheques, bedrijfswagen, etc.) hetzelfde?
→ Ja, al je voordelen blijven behouden. - Verandert er iets in de berekening van bonussen en vergoedingen?
→ Nee, de huidige berekeningswijze blijft van kracht. Wel wordt de manier waarop de bonus kan worden aangewend in de toekomst uitgebreid. Meer informatie volgt later.
6. Wat moet ik doen als ik vragen heb over mijn salaris of loonbrief?
Als je vragen hebt of iets niet klopt, kun je terecht bij de HR-afdeling via de gebruikelijke kanalen: de HR mailbox of persoonlijk contact met HR-collega's op kantoor.
7. Verandert de manier waarop vakantiedagen en ziekteverlof worden geregistreerd?
- Hoe vraag ik mijn verlof aan?
→ Verlofaanvragen verlopen vanaf 1/1/2025 via Connect HR Office (via My Acerta), niet meer via Forms.
In deze tool heb je altijd een actueel overzicht van je verlofrecht. Je verlofrechten worden in één teller samengevoegd,
en het systeem maakt automatisch de juiste keuze voor het verloftype.
8. Wat gebeurt er met lopende HR-dossiers of uitbetalingen?
- Worden lopende dossiers probleemloos overgezet?
→ Ja, alle lopende dossiers, zoals onkostenvergoedingen en ziekteverlof, worden automatisch overgezet en nadien handmatig gecontroleerd door het HR-team. - Moet ik gegevens opnieuw invullen in het nieuwe systeem?
→ Nee, alle gegevens worden automatisch overgenomen.
9. Welke acties moet ik als werknemer nemen?
- Registratie Connect HR Office:
→ Je ontvangt een link van Acerta om je profiel aan te maken. - Handleidingen:
→ Er zullen tijdig handleidingen en instructievideo's beschikbaar zijn voor het gebruik van de nieuwe HR-tools. Geen zorgen, het wijst zichzelf uit.
10. Wat moet ik doen als ik mijn persoonlijke gegevens wil wijzigen?
- Kan ik mijn gegevens zelf aanpassen?
→ Ja, je kunt je persoonlijke gegevens (zoals adres of bankrekening) zelf bijwerken via Connect HR Office. Iedere medewerker is verantwoordelijk voor de juistheid van zijn/haar gegevens.